Każdy przedsiębiorca, który działa w branży handlowej i posiada już sklep stacjonarny, chce poszerzać swoją działalność. W takim przypadku najprościej jest otworzyć drugi sklep internetowy, który będzie uzupełnieniem. Niektórzy właściciele sklepów idą o krok dalej i inwestują w nowoczesne automaty, w których jest oferowana żywność.
Asortyment kierowany do automatów vendingowych
W Polsce vending zaczyna się dopiero rozwijać, gdyż nie jesteśmy przyzwyczajenie do kupowania jedzenia w automatach. W Stanach Zjednoczonych i w Japonii, w maszynach możemy kupić nawet drobny sprzęt elektroniczny, elektryczne papierosy, czy kosmetyki. W tych krajach, to bardzo popularny sposób robienia zakupów. Założeniem vendigu jest sprzedaż bez udziału sprzedawcy. Technologia idzie do przodu i dąży do zautomatyzowania sprzedaży, dlatego automat vendingowy jest szansą na rozwój sprzedaży. Zaletą takiego sposobu dokonywania zakupów jest brak kolejek i samodzielnie przeprowadzanie całego procesu zakupowego. Obsługa takiego urządzenia jest bardzo prosta i z pewnością każdy sobie z nią poradzi. Mogą w nich się znajdować słodkie, lub słone przekąski, napoje w puszkach, lub butelkach, albo kanapki. Myśląc o automacie, głównie mamy na myśli modele, w których możemy kupić kawę, herbatę, lub gorącą czekoladę. Automaty vendingowe to także popularne paczkomaty, parkomaty, czy biletomaty. Kiedy nagle dopada nas głód, a w okolicy nie ma otwartego sklepu, to maszyna z produktami spożywczymi jest jedynym rozwiązaniem. Możemy w niej robić zakupy przez siedem dni w tygodniu i o każdej porze dnia i nocy. Żeby dokonać zakupu, wystarczy wybrać w panelu administracyjnym pożądany produkt, zapłacić gotówką, lub kartą płatniczą i zatwierdzić transakcję. Po parunastu sekundach w kieszenie na towar, pojawia się zakupiony produkt. Automaty wydają resztę, więc nie musimy się martwić o wyliczoną gotówkę, a możemy płacić bilonem, lub banknotami.
Niektórzy przedsiębiorcy opierają swój biznes tylko na automatach vendingowych, bo jeżeli będą się one znajdowały w strategicznych miejscach i będą miały odpowiednio dobrany asortyment, to mogą generować całkiem spore zyski. Ceny produktów w nich oferowanych są nieco wyższe niż w zwykłym sklepie stacjonarnym, ale w sytuacji kiedy klient nie ma innego wyjścia niż zakupić coś w automacie, to nie liczy się z ceną.