Na początku istnienia zakładu nie stosowaliśmy żadnych systemów rejestracji czasu pracy, głównie ze względu na niewielką ilość pracowników i łatwość rozliczania przepracowanych godzin. Jednak w miarę rozwoju firmy, ilość pracowników zwiększyła się do tego stopnia, iż ręczne rozliczanie czasu pracy bywało bardzo problemowe, i sprawiało trudność załodze kadrowej. Nie pomogły również nieprzyjemne sytuacje wynikające z nieprawidłowego rozliczenia godzin, skutkującego różnicami w wynagrodzeniach.
Nowoczesny system rejestracji czasu pracy
By uniknąć dalszych problemów z czasem pracy naszych pracowników, i ułatwić zadanie pracownikom księgowym, zdecydowaliśmy się na unowocześnienie zakładu i wprowadzenie do użytku elektronicznego systemu rejestracji czasu pracy. Nie była to żadna nowość, bo rejestracja czasu pracy funkcjonowała w różnych formach na wielu obiektach przemysłowych i handlowych od bardzo wielu lat, i sprawdzała się dobrze zarówno w miejscach które obsługiwane były przez niewielu pracowników, jak i w dużych zakładach. Systemy te, bowiem, monitorowały czas pracy konkretnego pracownika od momentu wejścia na teren zakładu i rozpoczęcia zmiany, do czasu opuszczenia terenu obiektu. Przepracowany czas był później sumowany na bardzo czytelnych i łatwych do zrozumienia wykresach, używanych do rozliczania przepracowanych godzin pracowników. Instalacja systemu nie wymagała praktycznie żadnych większych zmian w istniejącej infrastrukturze komputerowej, czy przeprowadzania ekstensywnych prac montażowych. Czytniki kart magnetycznych były bowiem bardzo niewielkimi urządzeniami, a ich umieszczenie w widocznym miejscu w wejściu na teren zakładu odbywało się zaledwie w kilka minut.
Musiały być one podłączone do komputera sterującego, przez cały czas obsługującego program rejestracyjny, aczkolwiek żadne prace ponad te wymienione nie były konieczne. System taki mógł być więc wdrożony w każdym zakładzie w ledwie kilka dni, a jego konfiguracja wymagała tylko ręcznego wprowadzenia listy pracowników do systemu, by mógł działać sprawnie. Był to jednak system niezwykle przydatny, gdyż dzięki dokładnym rozliczeniom godzin standardowych oraz nadliczbowych, nie było możliwości pomyłek. Wszystkie niezgodności i błędy pracownicze były również wskazywane, umożliwiając szybkie ich naprawienie.