Różne kategorie licencji dla pilotów

Koledzy z obsługi naziemnej często żartują, że licencja pilota jest łatwiejsza do zrobienia niż prawo jazdy. W końcu, jak mówią, każdy samolot lata tak samo. Wielu kolegów z którymi przystępowałem do kursu również miało podobne podejście, porównując dwa pozwolenia na prowadzenie różnych pojazdów do siebie.

Kategorie licencji pilotów

licencja pilotaJuż na pierwszym kursie przekonałem się, iż zdanie licencji wymaga z goła innych umiejętności niż kurs na prawo jazdy. Wymagany jest również doskonały stan zdrowia, a najmniejsza wada wzroku czy nawet lekkie nadciśnienie może dyskwalifikować potencjalnego kursanta od otrzymania zaświadczenia lekarskiego. Licencja pilota wydawana jest, podobnie jak prawo jazdy, na jeden konkretny rodzaj samolotów. Jedna licencja, więc, będzie upoważniała kursanta do pilotażu lekkiego cywilnego samolotu sportowego, a całkowicie inna do obsługi ciężkiej maszyny pasażerskiej lub dalekobieżnej. Im bardziej skomplikowana maszyna, tym większe oczekiwania stawiane są pilotom, ale również większe ilości informacji i wiedzy są im przekazywane podczas kursów. Szczególnie samoloty pasażerskie objęte są bardzo rygorystycznymi wymaganiami, gdyż potencjalny pilot, będąc odpowiedzialnym nie tylko za siebie ale również za pasażerów, musi wykazać się wysokim stopniem opanowania, odporności na stres, ale również szybką reakcją i znajomością funkcji pilotowanej maszyny.

Na przeciętnym kursie pilotażu, kursanci poznają zarówno podstawy pilotowania maszyny, na którą otrzymają później licencję, ale również wiedzę z zakresu nawigacji i komunikacji radiowej, które w powietrzu są niezbędne. Kursy obejmują również wszelkie kwestie prawne potrzebne do bezproblemowego poruszania się na przestrzeni powietrznej bez wkraczania na teren zastrzeżony.

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Usługi